Egy szétlőtt tehergépkocsi érkezik a kiskunfélegyházi szanatórium elé. A kocsi körül összegyűlt emberek izgatottan találgatják, hogy vajon mi történhetett azon a reggel az országúton?
Különös géppisztolysorozat az országúton
Izgalmas részletek a szerencsétlenségről
Félegyházi Kisgazda, 1947. február 23.
Kedden délben a Magyar Állami Gépgyár F. 0663 rendszámú teherautója futott be Kecskemét irányából Félegyházára és a Szemeráth szanatórium elé kanyarodott. A teherautó vezetőfülkéjéből egy sofőr és egy MÁV főtiszt ugrottak le és sietve igyekeztek egy elaléltnak látszó embert a szanatóriumba bevinni. Ekkorra már nagyobb tömeg vette körül a teherautót és segített az áldozat bevivésénél. Az autó golyóktól átlyukasztott karosszérián, betört üvegén és szétlőtt gumijain rögtön látni lehetett, hogy útközben lövések érték. A rendelőben azonnal megállapították, hogy az áldozat Miskolczi János rákoscsabai lakos már halott a golyó amely hátulról eltalálta, szívét fúrta át és elölről távozva a mellkasából áttörte az ablaküveget. Bármilyen gyorsan is állott rendelkezésre az orvosi segítség, már nem lehetett megmenteni az életnek.
Lövések az országúton
Ezután a gépkocsi vezetője Hobor József budapesti lakos és utasa Pernyész József kecskeméti lakos a rendőrségre siettek, ahol jelentést tettek az ügyről és a rendőrség vezetője azonnal intézkedett, hogy a tetteseket elfogják.
A gépkocsi vezetője előadta, hogy Kecskemétről Félegyháza felé haladva városunktól körülbelül 12 km-re ropogásra lettek mindhárman figyelmesek, de nem gondolták, hogy fegyver dörejtől van szó, hanem azt hitték, hogy a kipufogó csőben van valamilyen dugulás és az ad ilyen hangot. Tovább haladtak ugyan azzal a sebességgel és egyszerre arra lettek figyelmesek, hogy újabb ropogás szerű valamit hallanak és a középen ülő Miskolczi János, aki a teherautó kocsikisérője volt, egyszerre csak elsáppad és feje féloldalra billent. Az autó vezetője ekkor azonnal lefékezett és ekkor látta meg, hogy mellette egy külföldi déli ország jelzésével ellátott gépkocsi robog el. Begyújtotta motorját és üldözőbe akarta venni az autót, hogy felelősségre vonhassa őket, azonban ezt nem tudta megcsinálni, mert az egyik oldalon mindkét gumija találatot kapott. Az autó rendszámát azonban sikerült feljegyezniök és igyekeztek minél előbb Félegyházára jutni, hogy Miskolczin, aki halálos lövést kapott segíthessenek és megtehessék jelentésüket a rendőrségen.
A jelentés után a rendőrség vezetője azonnal intézkedett és intézkedése nyomán a szegedi rendőrfőkapitányságnak sikerült feltartóztatnia az idegen rendszámú autót, amelyben Kiss Boldizsár jugoszláv állampolgár és Markovics Radivoj jugoszláv katona ültek.
Vallanak az autó utasai
Az elfogott autó utasait a szegedi kapitányság Kiskunfélegyházára kísérte, ahol aztán kiderültek az ügy részletei.
A jugoszláv gépkocsi futárpostát is vitt és a havas országúton nem tudta megelőzni a magyar teherautót, mert az úgylátszik nem hallotta jelzőkürtjét. Erre Markovics Radivoj géppisztolyával sorozatot lőtt a levegőbe, majd amikor erre sem figyeltek fel az előtte haladók, újabb sorozatot adott le, amelynek lövedékei elcsúsztak és a gépkocsi vezetőfülkéjét fúrták át, halálát okozva Miskolczi Jánosnak.
Az ügy kivizsgálására a Belügyminisztériumból egy magasrangú rendőrtisztet rendeletek ki és megjelent a jugoszláv követség egyik tisztviselője is, hogy a jugoszláv katona szerencsétlenséggé vált elhamarkodottságáért a szokásos lépéseket megtegye.
Kiss Boldizsár és Markovics Radivoj kihallgatása a kiskunfélegyházi rendőrségen megtörtént és kihallgatásuk után a kecskeméti ügyészségre kísérték át őket.